Dagschema van een baby van 6 maanden

IMG_6209
Sinds ik moeder ben geworden vind ik het erg interessant om te weten hoe andere moeders alles doen. Ik merk dat het met zo’n kleintje elke dag anders kan zijn maar dat er toch een soort ritme in zit (fijn voor mama). Ik vind het dan ook leuk om jullie te laten zien hoe onze dag er ongeveer uit ziet..

IMG_6210
6.00 – 7.00 Eva wordt wakker, soms wil zij na haar speentje nog even verder slapen en anders komt ze bij ons in bed. Knuffelen of soms doezelen we nog een beetje weg.

7.00 – 7.30 Eva krijgt de fles. Hierna speelt zij vaak zelf eventjes zodat ik mijn ontbijt maak en op eet. Ik doe vaak wat in het huishouden, de vaatwasser of een wasje bijvoorbeeld. Dan spelen we samen nog even wat.

9.00 – 9.30 Ze gaat naar bed voor een slaapje van meestal 1 a 1 1/2 uur. In die tijd douche ik en maak ik mij klaar voor de dag. Vaak doe ik nog iets in huis of even iets voor mezelf.

10.30 – 11.00 Sinds kort krijgt Eva nu een fruithapje. Dit werd ook wel tijd want ze werd steeds onrustiger voordat het tijd was voor de fles.

11.30 Eva krijgt haar fles. Hierna gaan we soms op pad, boodschappen doen of op visite bijvoorbeeld. We blijven ook wel eens thuis maar vaak doen we dan wel even een wandelingetje in de buurt.

12.30 – 13.00 Het is weer bedtijd, dit slaapje duurt meestal 1 a 2 uur. Ik merk wel dat ze wat gezelliger is als ze wat langer heeft geslapen en dat ze het dan ook beter vol houdt. Voor mij is deze tijd fijn om iets in het huishouden te doen, regel dingetjes, telefoontjes. En soms ook heerlijk om even op de bank te liggen met een goed boek (gebeurd niet vaak maar ik zou het wel willen).

15.00 – 15.30 Is het tijd voor de fles. Soms zijn we na het slaapje gelijk weg gegaan en geef ik deze fles ergens anders. Maar als we thuis zijn spelen we vaak wat samen, zingen liedjes en rollen heel het huis door ;-).

16.30 – 17.00 Tijd voor het laatste slaapje, duurt meestal een klein uurtje. Het zal niet lang meer duren voor dit slaapje er af gaat verwacht ik. Ze redt het nu nog niet om tot de laatste fles wakker te blijven dus voor nu is dit nog prima. Vaak begin ik tijdens dit slaapje al met koken maar soms eten we ook wel eens later pas.

17.30 – 18.00 Groentehapje, jammie! We proberen dit tegelijk te doen met ons avond eten maar dit lukt vaak niet. Hierna gaan we vaak in bad of onder de douche.

19.00 Eva krijgt haar laatste fles met wat rijstebloem. Hierna knuffelen we vaak op ons bed en lezen we een boekje voor. We zorgen ervoor dat ze rustig kan worden en dat ze klaar is voor de nacht.

20.00 / 20.30 Het is tijd om naar bed te gaan. Na een knuffel en een liedje gaat ze in haar slaapzakje en lekker slapen. Als het 3e slaapje eraf gaat verwacht ik dat deze tijd wel naar voren zal verschuiven. In de avond en nacht wordt Eva vaak nog wel meerdere keren wakker. Maar meestal gaat ze na wat troosten weer slapen.

Ik merk dat Eva zich prettig voelt in dit schema en voor onszelf is het ook makkelijk zodat we een beetje weten wanneer we iets kunnen plannen. Maar volgende week kan het zomaar
ineens weer wat anders zijn 🙂 Dat is ook prima. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om eens te lezen hoe ons schema er ongeveer uit ziet.

Geef een reactie

