Aside

De Happy Challenge Opdracht 4

Vorige week was de bedoeling om je dromen van opdracht 2 visueel te maken, deze opdracht vind ik wat minder bij mijzelf passen dus ik heb hem even laten gaan. Soms zou ik zo graag wat creatiever willen zijn want ik zit vol met ideeen, maar de uitvoering.. Ik ben wel van plan om er nog wel iets mee te gaan doen, ik zou graag bijvoorbeeld een mooie bureaublad achtergrond willen met mijn dromen. Maar voor nu gaan we even verder met de opdracht van week 4.

Wat wil ik veranderen?
Dat is de grote vraag in deze opdracht, wat ik het liefst anders wil zien en hoe ik hier mee aan de slag wil gaan. Ik vind dit een belangrijke vraag en goed om bewust overna te denken en op te schrijven. Dit zorgt ervoor dat het wat definitiever voor me blijft. Soms heb ik zoveeel dingen waarvan ik vind dat ik ze wil veranderen en dit kan ook best nog met de dag verschillen. Dit zorgt er weer voor dat de chaos in mijn hoofd nog groter word en het heel lastig word om concreet iets te veranderen.

20140210-113222.jpg

Waar wil ik mijn aandacht op richten:

  • ‘Me Time’ , een hele belangrijke voor mij. Ik ben zo snel geneigd om altijd van hier naar daar te rennen zonder stil te staan. Aan de ene kant hou ik van die drukte en maak ik graag tijd voor iedereeen maar eigenlijk kom ik hierdoor tijd voor mezelf tekort. Ik wil vaker mijn eigen dingen doen maar ook tijd met mijn vriend gewoon wat meer de Rust, Reinheid, Regelmaat in ons leven.
  • Meer doen met mijn passie voor organiseren en plannen. Ik weet niet of je dit aanleg kunt noemen maar ik heb hier gewoon iets mee, als ik bezig ben met organiseren en regelen zit ik helemaal in mijn ellement. Daar komt ook mijn enthausisme voor lijstjes, boekjes en schema’s vandaan. Op mijn werk doe ik hier wel iets mee maar eigenlijk haal ik daar niet genoeg voldoening uit. Dit blog beginnen was dan ook mijn 1e stap om hier meer mee bezig te kunnen zijn en mijn enthausisme te kunnen delen.
  • Meer genieten en gezonder leven. Je lichaam is zo belangrijk, en ik vind dan ook dat hier beter voor moet zorgen. Gezonder eten en meer sporten/ bewegen. Dit gaat al redelijk goed maar dit verslonst heel makkelijk bij mij. Op dit moment ben ik bezig met Blogilates, erg leuk!

Waar wil ik minder aandacht aan besteden:

  • Bezig zijn met hoe andere mensen over mij denken. Dit gevoel heb ik altijd al gehad maar pas sinds de laatste tijd ben ik me hier veel meer bewust van. Ik heb moeite met beslissingen nemen en dit komt eigenlijk vooral omdat ik voor ik een keuze maak nadenk hoe andere mensen hierover zullen denken. Pfff, als ik het opschrijf klinkt het al vermoeiend hé!
  • Piekeren, minder in mijn hoofd zitten en dus meer leven met de dag. Dit sluit ook wel aan bij het vorige punt, ik ben een echte dromer waardoor ik veel in mijn hoofd zit. Ik overdenk veel en ben bezig met de toekomst maar hierdoor vergeet ik van het het heden te genieten!
  • Kritisch naar mezelf kijken. Ik moet heel veel van mezelf, ik moet mezelf verbeteren, ik moet het beter doen, ik moet nieuwe dingen doen. Van dat ‘moeten’ MOET ik af haha. Ik mag veranderen, ik mag groeien, ik mag nieuwe dingen doen. Maar het hoeft niet, het komt wanneer het komt op zijn eigen tijd.

Toen ik aan het schrijven was kwamen er veel meer punten naar boven als die ik nu beschreven heb maar door te kiezen kan ik er veel effectiever mee aan het werk. Dit zijn echt de balangrijkste punten waar ik op dit moment mee bezig wil zijn. Wat willen jullie veranderen?

3 thoughts on “De Happy Challenge Opdracht 4

Geef een reactie

